Claas naar dolfijntherapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu Claas naar dolfijntherapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu

Claas naar dolfijntherapie

Blijf op de hoogte en volg Claas

01 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Hoi allemaal,

We zijn aangekomen in Curacao en we gaan hier voor de 2e keer dolfijntherapie volgen. Onze vlucht is goed gegaan en zijn inmiddels wat geaclimatiseerd. Er zijn nog wel vroege ochtenden en bijv op maandagochtend staat Claas met rugzak en al om 4 uur in de nacht naast ons bed. Het lijkt erop dat Claas er klaar voor is!

Therapie dag 1:
Onze therapie begint weer om 8 uur in de morgen en zijn therapeut is Naemie samen met haar assistent Connie. De dolfijn waarmee Claas therapie gaat krijgen is Chabelita net zoals de vorige keer. Naemie is een Nederlandse ergotherapeut en Connie is een Duitse assistent.
We bespreken met Naemie hoe Claas is waar we aan willen werken en de belangrijkste doelen van deze therapieperiode: Sensorische integratie en verbetering van articulatie/ communicatie.
Dan gaat Claas met Naemie mee, hij ziet het wel zitten. hij herkent alles nog!Hij gaat eerst werken en dan met de dolfijn zwemmen. Met de dolfijn zwemmen gaat echt een stuk beter dan 2 jaar geleden. Wind en water lijken ook minder prikkels te geven. Maar dan komt er een behoorlijke regenbui, Claas vindt dat maar niets en wil stoppen. Ook de ouders hebben inmiddels een droog plekje proberen te vinden.

Dan is Claas klaar met werken. Naemie verteld over Claas. Hij praat veel na en praat zachtjes en vaak 1 woordenbrei. Ze probeert lange woorden met klapjes te doen en hele zinnen op de vingers mee aan te wijzen, per vinger 1 woord.

Claas lijkt nog niet geheel dominant te zijn aan 1 kant. Alles wat rechts ia pakt hij met rechts en alles wat links is pakt hij met links. Hij moet wat meer zijn middellijn gaan kruisen, dit om de hersenhelften met elkaar te laten samenwerken en dit heeft ook positief effect voor de fijne motoriek. Omdat Claas iets meer links lijkt te zijn, probeert ze hem wat meer links te laten werken.

Ze geeft nog wat huiswerk mee. Als Claas een hand geeft, knijpen wij in zijn hand en hij moet terug knijpen. En achteruilopen oefenen om zo zijn voet wat beter af te wikkelen dit zal ook goed zijn voor de flexibiliteit in zijn romp.

We gaan aan de slag, therapiedag 1 zit erop!

's Avonds in zijn bed is Claas nog bezig met woorden klapen. Hij probeert Na-e-mie te klappen, dat is best een lastige naam!
Claas is supertrots dat hij dit kan!

Bram heeft vandaag zijn eerste dag voor assistent dolfijn trainer gevolgd! Helemaal leuk! Hij is als een vis in het water!

Op naar dag 2!