Weekend! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Claas

21 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Zaterdag is de laatste dag van de assistent dolfijntrainer cursus met als afsluiting de show! De laastste theorieles en de laatste trainingen worden gedaan, de dolfijn doet niet altijd goed zijn best, dus opnieuw en opnieuw. Dan de show, Bram zit samen met de andere trainers voorop het dock voor het publiek! Bram wordt omgeroepen en de show start. Superleuk en superknap! Bram krijgt later nog wat complimentjes van onbekende die in het publiek zaten, whoh! Wel echt goed gedaan dus! Met een goed afgerond examen en een certificaat op zak gaan we in de middag naar de family swim!
De family swim is alleen voor Bram en ons als ouders. Talina de dolfijntrainster hoeft weinig te vertellen aangezien we onze eigen dolfijntrainer Bram bij ons hebben! Weer heel bijzonder om mee te maken en zelf te ervaren en te voelen hoe Claas toch weer iedere dag met Kanoa zwemt en kunstjes mag doen.
's Middags zwemmen we nog even bij Mambo en in de avond gaan we uiteten. Iedereen heeft een een leuke dag gehad!

Zondag staat in het teken van snorkelen met de schildpadden. Vorig jaar ook geprobeerd schildpadden te spotten maar toen niet gevonden. We rijden vroeg weg naar Westpunt, wanneer de vissersbootjes 'thuis' komen gooien zij de visresten in het water en daar komen de schildpadden op af. Het is een klein gezellig visserbaaitje: Playa Grandi. Druk met antilianen, duikers en wat andere toeristen. Bram en ik gaan snorkelen en al heel gauw komen we 2 schildpadden tegen! whauw, wat een grote rustige dieren. De ene schildpad eet een lekker maaltje vis de ander zwemt wat rond, goed dat we vinnen aan hebben anders zijn ze toch niet bij te houden. Aad gaat ook nog even met Bram, en komen er nog veel meer tegen. Later rijden we rondje langs veel baaitjes, vaak in de middle of nowhere, regelmatig gaten in het wegdek, veel cactussen en we doen de Porto Mari-baai aan. Superblauwe zee, mooi zandstrandje en een gezellige bar. Kinderen vermaken zich heerlijk, toevallig ook Claas zn Duitse therapie-maatje die naast hem zwemt met de dolfijnen. Dus ze maken elkaar duidelijk dat ze elkaar met elkaar willen spelen in het zand. Mooi! Na een heelijke dag rijden we naar huis, de dag zit erop en morgen starten we weer met een nieuwe week therapie. Benieuwd naar wat het ons gaat brengen!

Bon Nochi