Therapiedag 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu Therapiedag 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu

Therapiedag 8

Blijf op de hoogte en volg Claas

24 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

Woensdag.
Vandaag gaan Shirley en Rik alweer naar huis. Ze komen nog even gedag zeggen en dan gaan ze. Aad brengt ze even weg en wij zwaaien ze uit, en dan op naar de therapie.
Claas is er blijkbaar vol van en weet het Ricarda goed te vertellen. Dat lukt steeds beter om wat uit zichzelf te vertellen.
Ze starten weer met aardbeien eten In totaal zijn we 6 aardbeien. Ricarda, Jeanine eten er allebei een op. Claas treuzelt een beetje, 2 halve kauwt hij en slikt hij door. Dan zijn er nog 3, ze maken er een soort competitie van, daar is Claas wel voor in, Ricarda pakt er snel nog een, Jeanine pakt er snel nog een en dan pakt Claas er ook snel een, want tja anders had hij er misschien wel geen..! Een positieve aardbei-sessie!
Verder hebben ze politie en boefje gespeeld, de letterkaarten zijn gestolen door alle collega's in het cdtc. Claas is de baas van de politie en moest op de deur kloppen en vertellen dat hij van de polite was (dit deed Ricarda meestal) en Claas moest dan vragen Mag ik een letterkaart? Hij was goed in zijn rol! Praatte hard en duidelijk.
Op het dock werd Ricarda op de proef gesteld, Claas vond het moeilijk om het 'leuke boevenspel' af te sluiten en nu iets te moeten doen wat hij minder leuk vond. Maar dit soort momenten zijn er nu altijd wel ergens Maar Claas is een relatie-mens, houdt van harmonie en zal dus snel weer bijdraaien, dat deed hij ook.
Ze hebben de letters benoemd en op een witheboard geschreven, Claas moest de letters met zijn vinger volgen en 'uitvegen'.
Daarna moest hij de letters schrijven, ze hebben de pen in een bedje laten liggen en daarover moest een dekentje (pengreep), hij kon goed schrijven met een adequate krachtsbeheersing.
Tijdens de zwemsessie met Kanoa, ziet Ricarda een hele mooi grote schelp, ze duikt hem op en Claas mag de binnenkant even voelen. Daarna zegt Claas tegen Ricarda dat ze hem weer terug moet leggen op de bodem. Ze doen nog wat kunstjes met Kanoa. Claas ruimt op met Jeanine en speelt nog met meneer 'nee', een hele grote handpop, die Claas geweldig vindt, af en toe komt die om de hoek van de deur kijken terwijl wij nog aan het nabespreken zijn.
We maken nog een rondje seeaquarium en de therapie zit er alweer op!
Gisteren hebben we een kokosnoot van de boom mogen plukken, Er is vandaag al driftig geprobeerd de kokosnoot open te maken. Maar dat wil nog niet erg lukken. Ineens zien we de benedenbuurvrouw met een heel groot kap'mes' kokosnoten door hakken. We gaan er snel naar toe en maken duidelijk wat we willen aangezien ze geen Nederlands praat. Ze snapt het, maar het is een flink droge kokosnoot, ze krijgt hem open, de 'melk' vangen we op in een beker. Maar uiteindelijk krijgen we wat kokos van haar, het is heel gezond!
Als Bram in de avond naar bed gaat, komt hij er er snel weer uit, er zit een kakkerlakkkkk op de lamppppp, en wat voor eentje!! Een joekel! Het doet mij denken aan de tijd dat ik hier stage liep, daar hadden we er ook zoveel, jakkessss. Nou tot morgen!!

Ajo!