Therapiedag 6 en 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu Therapiedag 6 en 7 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu

Therapiedag 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg Claas

07 Mei 2019 | Curaçao, Curaçao

Dag 6
Bon dia,
Vandaag wordt er gestart met een rondje praten. Diana heeft haar rol als , zij heeft iets waardoor ze verdrietig is, ze proberen haar te helpen. Claas vindt het best een beetje vreemd, later probeert hij haar ook te helpen. Verder werken ze op een grote bal waarop hij balans moet houden, en zich bewuster wordt van zijn lichaamswaarneming.
Claas mag weer een acrobatiek-oefening kiezen, ze doen weer een vliegtuigje, hij is trots op zichzelf. De acrobatiekoefening eisen ook veel krachtinspanning.
Verder worden tussentijds de emoties besproken, zoals alleen voelen, gefrustreerd zijn, bang zijn.
Op het dock stelt Claas goede vragen, er komen 4 woordzinnen uit!
Verder geven wij aan dat Claas soms lastig aanspreekbaar is, als we nu weggaan bijvoorbeeld duurt het wel even voordat we hem zover hebben dat Claas ook echt meegaat.
Talina geeft aan dat hoe meer vrijheid er is, hoe onduidelijk het is en blijft dus zoeken en zoeken. En hoe veiliger je je voelt hoe meer je laat zien.
Eenmaal thuisgekomen vinden we dat Claas zich versterkt in zijn gedrag, dat voelt niet prettig en ik heb het idee dat er onvoldoende aan de SI wordt gewerkt. Ik loop direct langs Ricarda, de hoofdtherapeut, zij kent Claas als geen ander aangezien zij hem vorig jaar therapie heeft gegeven. Ik leg uit wat er gaande is en zij legt heel duidelijk uit dat Claas met een intense prikkel gestimuleerd zal moeten worden om alles goed gesorteerd te krijgen zodat hij weer met de emoties verder kan werken. Claas vraagt zelfs om diepe druk aan zijn voeten, de prikkel die de therapeuten hebben gegeven is dus wat blijven 'zweven' in zijn lichaam wat niet prettig voelt bij Claas.
Ricarda zal dit bespreken met de therapeuten.

Dag 7
Talina werkt vandaag samen met Claas en Diana, Bibi blijft op de achtergrond en is niet bij het werken aanwezig. Dat is ook wat rustiger voor Claas. Ze start met de lichaamgroet Claas zit in een zitzak, ze pakt stuk voor stuk zijn armen, benen etc vast en zegt Goedemorgen armen en geeft daarop een flinke vibratie. Claas vindt het heerlijk, als Talina klaar denkt te zijn, zegt Claas dat ze zijn kin nog moet doen en zijn polsen?!!
Daarna starten ze met de acrobatiek-oefening, Claas kiest weer voor een vliegtuigje, deze keer, staat Talina aan de ene kant en Diana aan de andere kant en daarboven op ligt Claas. Ze oefenen eerst met aanspannen op de grond van armen, benen. Als Claas eenmaal vliegtuigje is, stellen ze vragen wat hij aan hen ziet? Warme wangen, beetje spannend, emoties benoemen.
Op het dock benoemd Claas ook dat hij het een beetje spannend vindt, hij is er goed mee bezig, zo lijkt. Met de dolfijnen, doen ze een snelle ronde, met de stok mag Claas zelf zwemmen waar de dolfijnen overheen moeten springen en Claas maakt een bommetje!!
Verder rollen ze hem in op de mat en zingen een liedje en geven hem diepe druk. Tegelijkertijd geeft Diana hem in de mond wat vibraties.
Claas heeft goed gepraat en heeft goed gearticuleerd.

We rusten wat uit, bakken pannenkoeken, de buurmeisjes eten mee. We zwemmen nog wat in de zee en iedereen is weer toe aan slapen!

Bon nochi!