Dag 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Claas Tas - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Claas

04 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Claas heeft er zin in.
Bram doet mee met broertjes en zusjesprgramma, ze gaan snorkelen!
Na gister de workshop SI gevolgd te hebben, lijkt het erop dat Claas nog wat last heeft van zijn evenwicht (SI) (soms kan Claas thuis achter in de auto, door de bocht gaand zeggen, auau neenee, dat lijkt dus met het evenwicht te maken te hebben)
Ik geef dit aan bij Naemie om daar ook aan te willen werken. Dat lijkt haar ook goed. Ze gaan er meteen mee aan de slag, wiebelplank, over de bal heen rollen, trampoline, draaien en achteruit lopen, rondjes draaien e.d. Hij doet de meeste dingen wel maar snel zodat hij ervan af is.
Ook past Naemie de methode Castello Moralis toe om de mondmotoriek te vebeteren d.m.v. het hele lichaam in te zetten. Claas wordt in een grote handdoek gewikkeld om de rest van lichaam zo weinig mogelijk prikkels te laten ontvangen en geeft met de handdoek en trilmuis druk op punten in het gezicht en rond de mond. Claas vindt het erg prettig en wil er meer van. Ze vond Claas vandaag beter geconcentreerd en het was prettig werken.

Bram gaat vanmiddag met buurmeisjes (ook van een terapiegezin) en papa's langs de struisvogelfarm, ook erg leuk!

Vanmiddag gaan we langs Gerrit, de man waar ik heb gewoond tijdens mn stage van mn opleiding. Wat geweldig om daar weer te zijn. Foto's van de stagiaires hangen nog allemaal aan de muur. Hij heeft ongeveer 70 stagiaire-kleinkinderen!

Het is weer gauw laat, we eten en rollen in bed!

• 04 Mei 2017 - 13:18

Gerrit:

ga je straks ontmoeten. Leuk

• 05 Mei 2017 - 19:47

Linda:

Mooi om te lezen hoe jullie reis en therapie verloopt. Fijn dat jullie Gerrit ook hebben kunnen ontmoeten. Enne Caro als je nog eens een boek uitbrengt mag ik dan de 1e koper zijn. Het leest zo makkelijk weg.

Lieve groetjes uit Zwammerdam van ons allen!

• 07 Mei 2017 - 22:02

Oma:

Lieve schatten, ik ben al op de hoogte maar heb nu uitgevonden waar ik je verslag kan lezen, dit heet dus een blog?! Al lezende heeft het kleine mannetje best veel wat hij moet leren , nou Claas , oma is trots op je! Bram ook op jou en Kobus! maar dat wisten jullie al!!!
    Liefs van opa en oma, daaag!